Inför fönsterputsen & övrig information


Förbered gärna med att röja undan blommor och lösa föremål framför fönstren, eller kanske om en soffa eller annan möbel behöver flyttas lite för att komma åt fönstren.  Vill kunden ha hjälp med att plocka av och sätta tillbaka föremål, blommor m.m. framför fönstren går det givetvis att lösa mot ett symboliskt tillägg. Skulle dock kunden inte ha fysiska förutsättningar att flytta på tunga möbler, eller plocka med föremål - Ja då kan jag givetvis lösa det utan extra kostnad om ingen annan anhörig kan vara behjälplig. 

befintliga skador på fönstren

Om det skulle finnas skador på dina fönster bör ni ha koll på dessa och meddela innan putsningen. Exempelvis om det är fönster som är svåra att öppna eller inte bör öppnas upp alls p.g.a. sprickor eller allmänt dåligt skick, eller om några fönster kanske är repiga. 

Utifrån den kompetens, teknik och material som används vid utförandet, är kundens fönster i goda händer. Kundens fönster hanteras varsamt och med respekt och utifrån det unika läget fönstret befinner sig i. 

väder & Fönsterputs

Om det ser ut att bli extremt dåligt väder dagen inför putsning, t.ex. stormvindar eller tufft regnoväder, återkopplas kunden dagen innan om vädret ser ut att bli för svårt. Då hittar vi en ny tid och datum för fönsterputsen i närtid.  Generellt sett går det bra att putsa även när det regnar, lätt till måttligt eller om det blåser lite mer än normalt. Vid vinter och kyla går det också bra att putsa om man tillsätter lite T-blå med vattnet.  Gränsen för mig går vid ca -15.


betalningsVilkor

Kunden betalar för arbetet i efterhand via faktura (20 dagar netto) som sänds kostnadsfritt till kundens e-post, alternativt på vanlig brevpost med tillägg för portokostnad & brev, 20 kr. 
Halva arbetskostnaden är draget på fakturan för privatpersoner som vill och har rätt till att nyttja RUT-avdraget.
Om kunden vill så går betalning via Swish bra efter mottagen faktura till nummer;  123 164 34 36  


Nöjdkund garanti

Efter varje fönsterputsbesök utlovas en Nöjdkund Garanti  Vilket betyder att om kunden (inom ett dygn är rimligt) skulle hitta något som missats i putsningen eller är något annat som kunden inte kände sig nöjd över,  är jag lyhörd i det och åker ut till kunden och åtgärdar saken utan extra kostnad.  ( Ja, även jag kan göra en miss,  även om det är sällsynt ;-)

Mattes fönsterputs är ansvarsförsäkrad i Trygg Hansa, samt innehar F-skattsedel.